کمک نیاز دارید؟

02133976943

cart-100x100-1.png
0
0 مجمودی سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

فهرست داخلی

عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی چیست؟

عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی

۱- عمل زیبایی گوش به چه علت انجام می شود؟

علل انجام اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش ممکن است موارد زیر باشد:

  • گوش ها دورتر از سر قرار گرفته است. (لبه گوش ها با فاصله بیشتری از سر قرار دارد)
  • گوش ها نسبت به سر بزرگ هستند.
  • فرد از جراحی زیبایی گوش قبلی خود ناراضی بوده است.

۲- خطرات عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی چیست؟

عمل زیبایی گوش ممکن است خطرات مختلفی را به همراه داشته باشد:

  • اسکار یا جای زخم و بخیه: اسکارهای ناشی از اتوپلاستی دائمی هستند، اما در پشت گوش یا در درون گوش ایجاد شده اند که دیده نمی شود.
  • عدم تقارن در قرار گیری گوش ها: این موضوع می تواند ناشی از تغییرات در طول فرایند بهبود باشد یا زمانی که جراحی به درستی انجام نشده باشد.
  • تغییرات حسی پوست: اتوپلاستی ممکن است به طور موقت بر احساس پوست آن ناحیه گوش تاثیر بگذارد و به ندرت، این تغییرات دائمی هستند.
  • مشکلات بخیه: بخیه برای محافظت از شکل جدید گوش ممکن است به سطح پوست برسد بنابراین باید برداشته شود که می تواند باعث التهاب پوست آسیب دیده شود که در نتیجه ممکن است به جراحی بیشتری نیاز شود.
  • اصلاح یا تغییر بیش از حد معمول: جراح زیبایی گوش خطوط غیر نرمالی را ایجاد می کند که موجب به عقب برگشتن گوش ها می شود.
  • دیگر مشکلات اتوپلاستی: اتوپلاستی ممکن است خطر خونریزی، عفونت و عوارض جانبی داروی بیهوشی، واکنش آلرژیک در طول و یا بعد از عمل را برای بیمار به همراه داشته باشد.

آمادگی برای انجام عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی

در ابتدا، شما با جراح پلاستیک و زیبایی در مورد جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی مشورت می کنید و در اولین ملاقات، متخصص درباره موارد زیر به شما مشاوره خواهد داد:

  1. سابقه پزشکی: جراح سوالاتی راجع به شرایط پزشکی فعلی و گذشته شما، به ویژه در مورد عفونت گوش، داروهایی که اخیرا یا در حال حاضر مصرف می کنید، جراحی هایی که داشته اید، خواهد پرسید.
  2. معاینه فیزیکی: جراح پلاستیک برای تعیین گزینه های جراحی، گوش شما را بررسی می کند و موقعیت قرار گیری، اندازه، شکل و تقارن گوش ها را بررسی خواهد کرد.
  3. صحبت درباره انتظارات بیمار: شما باید دلیل انجام عمل زیبایی گوش و انتظارات پس از عمل خود را از نظر ظاهری برای جراح شرح دهید و اطمینان حاصل کنید که خطرات احتمالی را درک کرده اید.

قبل از انجام عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی شما همچنین ممکن است نیاز داشته باشید که موارد زیر را رعایت کنید:

  1. اجتناب از سیگار کشیدن: سیگار کشیدن جریان خون را در پوست کاهش می دهد و می تواند روند بهبود را کند نماید. اگر سیگار می کشید، پزشک شما توصیه می کند قبل از عمل جراحی و در هنگام بهبودی سیگار کشیدن را متوقف کنید.
  2. اجتناب از مصرف برخی داروها: شما باید از مصرف داروهایی نظیر آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی که باعث خونریزی می شوند، اجتناب کنید.
  3. کمک رسانی در حین ریکاوری: شما باید از افرادی برای ماندن در کنار شما برای اولین شب از ریکاوری در بیمارستان و رساندن شما به خانه بعد از جراحی، کمک بگیرید.

در طول زمان عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی:

تکنیک عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی بر اساس نوع اصلاح مورد نیاز توسط جراح انتخاب می شود. ممکن است برش در پشت گوش و یا در درون گوش ایجاد شود. پس از ایجاد برش، جراح ممکن است غضروف و پوست اضافی را بردارد، سپس غضروف را در موقعیت مناسب قرار خواهد دهد و با بخیه های داخلی آن را نگه می دارد. بخیه های اضافی برای بستن برش استفاده می گردد. این روش جراحی معمولا حدود ۲ ساعت طول می کشد.

مراقبت های بعد از انجام عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی:

  1. پس از انجام اتوپلاستی، گوش ها باندپیچی شده، بنابراین ممکن است احساس ناراحتی و خارش ایجاد شود.
  2. داروهای تجویز شده توسط پزشک باید طبق دستور و بطور منظم مصرف شود.
  3. برای جلوگیری از فشار آمدن به گوش از خوابیدن به طرفین و همچنین از دست زدن یا جابه جایی بیش از اندازه محل جراحی اجتناب نمایید.
  4. سعی شود از پیراهن های دکمه ای یا پیراهن با یقه های گشاد استفاده کنید.
  5. چند روز پس از اتوپلاستی، پزشک متخصص باند ها را باز می کند. گوش احتمالا متورم و قرمز خواهد بود و اگر بخواهید بخیه های خود را خارج کنید، باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی چیست؟

Source link

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

0 دیدگاه دربارهٔ «عمل زیبایی گوش یا اتوپلاستی چیست؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *