کمک نیاز دارید؟

02133976943

cart-100x100-1.png
0
0 مجمودی سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

فهرست داخلی

عمل جراحی بینی مراحل و عوارض

عمل جراحی بینی مراحل و عوارض

جراحی بینی با هدف افزایش تناسب بینی در صورت انجام می گیرد. در برخی موارد جراحی بینی می تواند اشکالات موجود در مسیر تنفسی را که در نتیجه ساختار بینی ایجاد می شود، را برطرف سازد و این از فواید عمل جراحی بینی محسوب می شود. باید به خاطر داشته باشید، نتایج حاصل از جراحی بینی ممکن است همیشه قرینه نباشد، اگر چه هدف این است که تا حد امکان قرینگی برقرار شود. صورت افراد دارای درجاتی از عدم قرینگی می باشد. جراحی بینی نمی تواند به منظور بهبود انسداد مجاری هوایی انجام شود. رفع انسداد مجاری هوایی به ارزیابی دقیق ساختار بینی و بررسی جریان هوا و تنفس در آن نیاز دارد. اصلاح تیغه منحرف یا انحراف بینی که یکی از شایع ترین علل اختلال در تنفس می باشد، از طریق تنظیم مجدد ساختار بینی به دست می آید.

 

عمل جراحی بینی

چه کسانی برای انجام عمل جراحی بینی، انتخاب مناسبی محسوب می شوند؟

تصمیم گیری در مورد انجام عمل جراحی بینی تصمیم گیری شخصی می باشد. شما باید جراحی بینی را تنها به خاطر خود و نه برای رضایت و تمایل دیگران انجام دهید.

انجام جراحی بینی در افراد زیر مانعی نخواهد داشت:

  • افرادی که رشد صورت آن ها کامل شده است.
  • افرادی که به لحاظ فیزیکی در سلامت به سر می برند.
  • افرادی که سیگار نمی کشند.
  • افرادی که برای بهبود ظاهر خود، اهداف واقع گرایانه ای را در ذهن دنبال می کنند.

ریکاوری بعد از عمل بینی:

در طول دوران ریکاوری بعد از عمل بینی تراشه ای در درون بینی قرار داده خواهد شد و سپس بانداژی برای محافظت از بخش بیرونی بینی در نظر گرفته خواهد شد، تا به این ترتیب ساختار جدید به دست آمده محافظت گردد.

  • مادامی که تورم اولیه ظرف چند هفته بعد از جراحی بینی فروکش می کند، خط جدید بینی به طور کامل مشخص می شود که این فرایند حدود یک سال زمان خواهد برد. در طول این دوران شما متوجه تغییرات تدریجی در ظاهر بینی خود خواهید شد. مادامی که سن شما افزایش می یابد، طبیعی است که صورت و از جمله بینی شما نیز دچار تغییرات تدریجی شود. اما اغلب نتایج حاصل شده پس از جراحی بینی نسبتا دائمی خواهد بود. به خاطر داشته باشید که محافظت مناسب در برابر خورشید می تواند نتایج حاصل از جراحی بینی را تداوم دهد.
  • تورم ناشی از عمل جراحی بینی ممکن است ایجاد شده و دوباره از بین برود. برای مثال در سال اول پس از جراحی بینی، صبح هنگام تورم ممکن است، کمی تشدید شود.

پس از جراحی بینی به شما دستورالعمل های لازم آموزش داده خواهد شد:

  • خواهید آموخت که چگونه از محل جراحی بینی مراقبت کنید.
  • برخی داروهای خوراکی برای کمک به بهبود و کاهش احتمال ایجاد عفونت بعد از عمل جراحی بینی برای شما در نظر گرفته خواهد شد.
  • خواهید دانست که چه زمان برای پیگیری نتایج جراحی بینی باید به پزشک مراجعه کنید.

به خاطر داشته باشید که می توانید سوالات خود را در مورد جراحی بینی بدون هیچ گونه استرسی با پزشک در میان گذارید. برخی از سوالاتی که ممکن است ذهن شما را به خود مشغول کند عبارت است از:

  1. چه داروهای نسخه ای را بعد از جراحی بینی باید مورد مصرف قرار دهم؟
  2. آیا بعد از انجام جراحی بینی بانداژی خواهم داشت؟
  3. چه زمان بانداژ برداشته خواهد شد؟
  4. آیا بخیه ها بعد از جراحی بینی باید کشیده شوند؟
  5. زمان کشیده شدن بخیه ها چه موقع است؟
  6. چه زمان دوباره می توانم فعالیت های روزمره را از سر بگیرم؟
  7. چه زمان برای پیگیری مجدد باید نزد شما مراجعه کنم؟

مراحل عمل جراحی بینی

  1. بیهوشی: ابتدا از برخی آرام بخش های وریدی و ترکیبات بیهوشی جنرال استفاده می شود تا شما در شرایط راحتی قرار بگیرید. پزشک جراح پلاستیک بهترین انتخاب را برای بیهوشی شما در نظر خواهد گرفت.
  2. ایجاد برش: جراحی بینی از جمله جراحی هایی است که برش آن در داخل حفره بینی محو می شود و به نوعی جراحی بسته محسوب می شود. از طریق برش های ایجاد شده پوستی که استخوان ها و غضروف بینی را می پوشاند، بالا آمده و امکان دسترسی به نحوی فراهم می شود که می توان ساختار بینی را مجددا فرم داد.
  3. شکل دادن مجدد به ساختار بینی: با کاهش مقدار استخوان یا غضروف ها در طول عمل جراحی بینی، بینی هایی با سایز بزرگ، کوچک می شوند. در برخی موارد پزشک به استفاده از گرافت ها یا پیوندهای غضروفی طی جراحی بینی نیاز پیدا خواهد کرد. در اغلب موارد غضروف حاصل از سپتوم یا تیغه ای که در فضای بین بینی قرار دارد به این منظور استفاده می شود، اما گهگاه از غضروف گوش و یا به ندرت بخشی از غضروف دنده ممکن است استفاده شود.
  4. اصلاح انحراف تیغه: اگر تیغه منحرف شده باشد، در این شرایط تیغه درست شده و برآمدگی های داخل بینی به نحوی کاهش می یابد که تنفس کردن تقویت شود.
  5. بستن برش ها: وقتی ساختار داخلی به نحو مناسبی تراشیده شد و شکل مطلوبی حاصل گردید، برش ها بسته می شود. برش های اضافی در چین های طبیعی موجود در سوراخ بینی ممکن است ایجاد شود، تا بدین طریق امکان تغییر سایز فراهم آید.
  6. مشاهده نتایج: به مدت چند روز بعد از جراحی بینی تراشه ای داخل بینی قرار داده می شود تا ساختار بینی را محافظت کند و در طول زمان نتایج حاصل از جراحی بینی قابل مشاهده می باشد.

عوارض عمل جراحی بینی

عوارض عمل جراحی بینی:

تصمیم گیری در مورد انجام جراحی بینی تصمیم گیری شخصی می باشد که باید تنها بر اساس خواست منطقی و واقع بینانه فرد گرفته شود. قبل از انجام عمل جراحی بینی جزئیات جراحی و خطرات احتمالی آن برای شما شرح داده خواهد شد. سپس از شما خواسته می شود تا رضایت نامه ای را امضا کنید. امضا کردن این رضایت نامه به این معنا است که شما ریسک بروز عوارض جراحی بینی را پذیرفته اید. بنابراین ضروری است عوارض بعد از عمل جراحی بینی را به خوبی بشناسید.

خطرات و ریسک های مرتبط با جراحی بینی و به عبارتی عوارض جراحی بینی عبارت است از:

  • خطرات بیهوشی در جراحی بینی
  • احتمال ایجاد عفونت
  • ایجاد اسکار و بهبود ضعیف زخم ها
  • تغییراتی در احساس پوست ( اعم از درد یا بی حسی)
  • احتمال ایجاد حفره ای در تیغه بینی که البته چنین عارضه ای به ندرت روی می دهد و در صورت وقوع برای رفع آن به انجام جراحی دیگری ممکن است نیاز باشد.
  • دشواری در تنفس کردن
  • ناراضی بودن نسبت به ظاهر جدید بینی
  • تغییر رنگ پوست و تورم
  • احتمال نیاز به تکرار جراحی و عوارض جراحی ثانویه بینی

قبل از انجام جراحی بینی در مورد احتمال بروز عوارض جراحی بینی با شما صحبت می شود. در این شرایط ضروری است که شما تمام سوالات و نگرانی هایی که در ذهن دارید را با پزشک خود در میان سازید.

اقداماتی که باید قبل از جراحی بینی انجام شود:

در طول مشاوره های قبل از جراحی بینی این موارد با شما مشورت خواهد شد:

  • اهداف خود از انجام جراحی بینی را مطرح نمایید. (هم به لحاظ بهبود تنفس و هم زیبایی)
  • شرایط پزشکی، سابقه آلرژی دارویی و درمان های قبلی که داشته اید را باید با پزشک مطرح سازید.
  • داروهایی که در حال حاضر استفاده می کنید مانند مکمل ها، ویتامین ها، سابقه مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر را باید با پزشک در میان گذارید.
  • سابقه جراحی های قبلی

پزشک جراح نیز موارد زیر را در نظر خواهد داشت:

  • وضعیت کلی سلامت شما را قبل از جراحی بینی ارزیابی می کند و فاکتورهای خطر احتمالی که دارید را در نظر خواهد داشت.
  • انتخاب های موجود در مورد فرم های بینی را قبل از جراحی بینی با شما در میان می گذارد.
  • صورت شما را معاینه و اندازه گیری هایی را انجام می دهد.
  • عکسبرداری انجام می دهد.
  • در مورد انتخاب هایی که پیش رو دارید با شما صحبت می کند.
  • دوره درمان را برای شما ترسیم می سازد.
  • احتمال بروز عوارض و نتایج حاصل از جراحی بینی را با شما مورد بحث قرار می دهد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *