کمک نیاز دارید؟

02133976943

cart-100x100-1.png
0
0 مجمودی سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

فهرست داخلی

ارتوپدی و تجهیزات ارتوپدی روز بهترین ها کالای ارتوپدی در اینجا

ارتوپدی همان مچ بند و زانو بند و کمربند های طبی ای می باشد که امروزه برای برطرف کردن نقاط مختلف بدن استفاده می شود ….

ارتوپدی

 

در این گروه از کالاهای پزشکی خانگی، تخصصی ترین نوع تجهیزات کمکی ارتوپدی توسط کالای رشکی فیض عرضه شده اند.

یکی از برندهای معرفی شده medi است که از معتبرترین و تخصصی ترین تولیدکنندگان حال حاضر اروپا در زمینه تجهیزات پزشکی ارتوپدی تخصصی و خانگی است. ویژگی منحصر بفرد این برند آنست که این محصولات در دنیا با دقتهای بسیار بالایی اندازه گیری، طراحی و تولید می شوند.

هر محصول تا بالاترین حد ممکن برای مصرف کننده مناسب سازی می شود. این محصول به ویژه برای فرآیندهای درمانی، توانبخشی و مراقبتی ارتوپدی با حساسیت و دقت بالا توصیه می شود.

با توجه به قیمت نسبتاً بالاتر برند مدی آلمان، از میان تولید کنندگان اجناس ایرانی، به عنوان بهترین و بالاترین کیفیت انتخاب شده و در درمان کالا عرضه شده است که با توجه به کیفیت، از قیمت مناسبتری نسبت به برند های خارجی نیز برخوردار است.

دیگر اقلام عرضه شده در این قسمت شامل انواع محصولات ارتوپدی مانند انواع آتل و محافظ تقویت عضلات، کمربند طبی، محصولات ارتوپدی فنی مانند کمربند پزشکی، مچ بند، مچ بند طبی و دیگر محصولات ارتوپدی توانبخشی و کمک توانبخشی میباشند.

تجهیزات ارتوپدی

ارتوپدی و ارتز

کالای پزشکی فیض دارای نمايندگی انواع محصولات ارتز و ارتوپدی و عرضه کننده بهترين ليست قيمت فروش و خريد انواع تجهیزات ارتوپدی. ارتوپدی Orthopedics شاخه ای از جراحی است که در حیطه سیستم حرکتی بدن فعالیت دارد.

سیستم حرکتی شامل استخوان ها، مفاصل، عضلات و دیگر بافت هایی است که در اندام های حرکتی وجود دارند. متخصص ارتوپدی که به آن متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل هم میگویند سعی میکند تا با استفاده از روش های جراحی و غیر جراحی به درمان مشکلات سیستم حرکتی بدن اهتمام ورزد.

مشکلاتی مانند : آسیب های استخوان ها و مفاصل بدنبال ضربات مثل شکستگی، در رفتگی، کشیدگی و رگ به رگ شدن، پاره شدن تاندون ها و رباط ها و … آسیب‌های ورزشی خراب شدن مفاصل بدن مثل آرتروز و ساییدگی مفصل عفونت اندام‌ها تومورهای استخوان و بافت‌های نرم اندام بیماری‌های مادرزادی اندام‌ها

ارتوپدی و تجهیزات ارتوپدیارتوپدی

تجهیزات ارتوپدی فنی و توانبخشی

ـ پروتز : پروتز اندام تحتانی (پای مصنوعی) وپروتز اندام فوقانی (دست مصنوعی)
ـ انواع پروتزهای زیبائی ، پروتز سینه اکسترنال ، پروتز چشم
ـ انواع ارتز و وسایل کمکی (شکم‌بند، کمربند، بریس، مچ بند، زانو بند و…)
ـ انواع کفش طبی و کفی
ـ انواع ویلچرهای مکانیکی
ـ انواع ویلچرهای الکترونیک
ـ انواع ویلچرهای حمامی و بهداشتی
ـ انواع صفحه فشار سنج و اسکن کف پا
ـ مواد اولیه ساخت پروتز های سیلیکونی و کربنی ( رزین ، هاردنر، فوم )
ـ انواع لاینرها ی سیلیکونی، پلی یورتان
ـ جرثقیل حمل بیمار
ـ پدال برقی ، دست ـ پا
ـ واکر، عصا، و …

ارتوپدی Orthopedics شاخه ای از جراحی است که در حیطه سیستم حرکتی بدن فعالیت دارد. سیستم حرکتی شامل استخوان ها، مفاصل، عضلات و دیگر بافت هایی است که در اندام های حرکتی وجود دارند.

652
تصویر درخت کج بسته شده به یک تیرک نماد ارتوپدی است

معرفی رشته ارتوپد فنی

رشته ارتوپد فنی (وسایل کمکی یا اعضای مصنوعی) که در لاتین ارتز (Orthotics)و پروتز (Prosthetics) نامیده می شود یکی از زیر شاخه های مربوط به توانبخشی می باشد. افراد متخصص در این رشته براساس اصول مهندسی و منطبق با اناتومی بدن به طراحی و ساخت اعضای مصنوعی و وسایل کمکی می پردازند.

متخصص ارتوپد فنی از ارتز ها به منظور جلوگیری از بد شکلی ها یا اصلاح انها، کمک به عملکرد عضو، تثبیت اندام ها یا مفاصل مختلف بدن بهره می گیرد که می توان به انواع کفش، کفی و صندلیهای طبی، بریس ها،کمربندها، اسپلینت ها و … اشاره کرد؛ همچنین از پروتز که عضویی مصنوعی‌ است‌ به عنوان جانشین‌ عضو طبیعی استفاده می کند مانند پروتز های پا، دست، انگشتان مصنوعی و… . بنابراین هدف رشته ارتوپد فنی کمک به افراد ناتوان جسمی برای برگشت به فعالیت های روزانه و بالا بردن سطح کیفیت زندگی این افراد است.

متخصص ارتوپدی که به آن متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد هم میگویند سعی میکند تا با استفاده از روش های جراحی و غیر جراحی به درمان مشکلات سیستم حرکتی بدن اهتمام ورزد. مشکلاتی مانند :

  • آسیب های استخوان ها و مفاصل بدنبال ضربات مثل شکستگی، در رفتگی، کشیدگی و رگ به رگ شدن، پاره شدن تاندون ها و رباط ها و …
  • آسیب‌های ورزشی
  • خراب شدن مفاصل بدن مثل آرتروز و ساییدگی مفصل
  • عفونت اندام‌ها
  • تومورهای استخوان و بافت‌های نرم اندام
  • بیماری‌های مادرزادی اندام‌ها

کلمه ارتوپدی ریشه یونانی داشته و اولین بار آنرا آقای نیکولاس آندری Nicolas Andry در سال ۱۷۴۱ میلادی از ادغام دو لغت ارتو Orthos به معنای صاف و مستقیم و لغت پدی Paideion به معنای کودک و بچه درست کرد. علت این ترکیب آن بود که در ابتدا ارتوپدی بدنبال صاف کردن اندام‌ها در بچه هایی بود که دست و پا یا ستون فقرات کج داشتند.

 

تجهیزات ارتوپدی

در ایران افرادی که مدرک دکترای پزشکی دارند با طی یک دوره تخصصی چهار ساله در دانشکده های پزشکی مدرک تخصصی ارتوپدی را دریافت می‌کنند. دوره چهار ساله تخصصی ارتوپدی را دوره رزیدنتی Residency میگویند و پزشکی که در حال طی این دوره است را رزیدنت Resident می‌نامند. پس از طی این دوره چهار ساله از فرد رزیدنت امتحانی به نام بورد تخصصی ارتوپدی Orthopedic board گرفته می‌شود و کسانی که در این امتحان قبول می‌شوند را صاحب بورد تخصصی می‌نامند.

به علت گسترش انفجارگونه علوم در همه شاخه ها من جمله ارتوپدی، پزشکی ارتوپدی به زیر شاخه هایی تقسیم شده است و بسیاری از متخصصین ارتوپدی فعالیت کاری خود را به یک زیر شاخه محدود کرده‌اند. آنها به این طریق سعی می‌کنند بیشترین تمرکز خود را در یک زمینه بگذارند تا علم و تجربه بیشتری را در آن زمینه کسب کنند. این زیر شاخه ها عبارتند از

  • جراحی دست
  • جراحی شانه و آرنج
  • جراحی ستون مهره
  • جراحی لگن و مفصل ران
  • جراحی زانو
  • جراحی پا
  • جراحی ارتوپدی کودکان
  • حراجی تومورهای سیستم حرکتی
  • جراحی تروما و آسیب‌های اسکلتی
  • جراحی آسیب‌های ورزشی

البته همه زیر شاخه های تخصصی ذکر شده فقط محدود به ار توپدی نیستند. بطور مثال متخصصین جراحی عمومی هم یک زیر شاخه تخصصی بنام جراحی دست دارند و یا متخصصین جراحی اعصاب هم اعمال جراحی ستون فقرات را انجام می‌دهند.

در بعضی از این زیر شاخه ها و در بعضی از کشورها دوره های تخصصی چند ماهه تا یک ساله ای وجود دارد که به آنها فلوشیپ Fellowship میگویند. متخصصین ارتوپدی با گذراندن این دوره ها در دانشکده های پزشکی، سعی می‌کنند مهارت‌های عملی خود را در درمان بیماری‌های یک زیر گروه تخصصی خاص بیشتر کنند.

 

اعمال جراحی ارتوپدی

درمان‌های مختلفی به توسط متخصصین ارتوپدی انجام می‌شود که شایع‌ترین آنها عبارتند از

  • جا اندازی شکستگی‌ها بصورت بسته با کمک عمل جراحی
  • اعمال جراحی تعویض مفصل
  • آرتروسکوپی مفاصل
  • استئوتومی استخوان‌ها و تصحیح تغییر شکل آنها
  • پیوند استخوان
  • ترمیم عصب
  • ترمیم یا جابجا کردن تاندون ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *