کمک نیاز دارید؟

02133976943

cart-100x100-1.png
0
0 مجمودی سبد خرید
هیچ محصولی در سبدخرید نیست.

فهرست داخلی

اوه! کمرم درد می کند: راهنمای بیرون زدگی دیسک کمر

[custom_form]

? بیرون زدگی دیسک کمر چیست؟

 

بیرون زدگی دیسک کمر وضعیتی است که در آن مرکز نرم و ژل مانند یک دیسک در قسمت پایین کمر شما از طریق پارگی در لایه بیرونی بیرون می‌زند. این می تواند به اعصاب ستون فقرات شما فشار وارد کند و باعث درد، بی حسی یا ضعف در پاهای شما شود.

 

? علت بیرون زدگی دیسک کمر چیست؟

 

بیرون زدگی دیسک ممکن است به دلیل ساییدگی دیسک یا آسیب دیدگی ایجاد شود. با افزایش سن، دیسک‌های ما می‌توانند مقداری از محتوای آب خود را از دست بدهند و انعطاف‌پذیری کمتری داشته باشند و احتمال بیرون زدگی آن‌ها بیشتر شود. برخی فعالیت‌ها، مانند بلند کردن اجسام سنگین یا حرکات تکراری، می‌توانند خطر بیرون زدگی دیسک را افزایش دهند.

بیرون زدگی دیسک کمر

? چگونه می توانید درد را تسکین دهید؟

 

اگر بیرون زدگی دیسک دارید، چندین کار وجود دارد که می توانید برای تسکین درد انجام دهید. داروهای مسکن بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن می توانند کمک کنند. همچنین می توانید از کمپرس گرم یا یخ برای تسکین ناحیه استفاده کنید. تمرینات کششی و ملایم می تواند به تقویت عضلات کمر و بهبود وضعیت بدن شما کمک کند. در برخی موارد، پزشک ممکن است فیزیوتراپی یا درمان های دیگر را توصیه کند.

 

? برای کمک به خود در خانه چه کاری می توانید انجام دهید؟

 

برای کمک به خود در خانه، می‌توانید از فعالیت‌هایی که دردتان را بدتر می‌کنند اجتناب کنید. شما باید سعی کنید وزن مناسبی داشته باشید و به طور منظم ورزش و فعالیت بدنی داشته باشید. اجتناب از نشستن طولانی مدت و تمرین وضعیت بدنی خوب نیز می تواند کمک کننده باشد.

? چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

 

اگر درد یا ضعف شدید در پاهای خود دارید، یا اگر درد شما با درمان خانگی بهبود نیافت، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند شما را معاینه کند و بهترین روش درمانی را توصیه کند.

 

? به خاطر بسپار!

 

مهم است که به خاطر داشته باشید که بهبود بیرون زدگی دیسک نیاز به زمان و صبر دارد. با درمان مناسب و خودمراقبتی، می توانید درد خود را مدیریت کنید و به فعالیت های عادی خود بازگردید. ?

 

منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *